Tinem pas cu timpurile si ne impartasim gandurile si experientele pe blog...

Cu drag,

Georgiana

marți, iulie 26, 2011

Pepeni imbibati artificial cu colorant si zahar

Acum ceva vreme vorbeam cu o persoana care lucreaza de cativa ani in agricultura in Spania si se ocupa de irigarea fructelor si a legumelor. Din vorba in vorba mi-a spus ca in Romania se mananca niste fructe si legume naturale in comparatie cu agricultura intesiva de acolo. Mi-a dat doua exemple, un lot de ardei gras care mergea la export nu a trecut analiza de laborator deoarece s-au bagat prea multe chimicale, peste nivelele admise, mi-a spus ca in apa cu care uda pune un amestec de 10 substante si asa au obtinut niste ardei uriasi, 2 bucati cantareau peste 1 kg, legumele fiind respinse au bagat oile in tarlaua cu ardei, deoarece ferma creste si animale si eu m-am gandit imediat la cat de multe substante au ajuns in laptele de oaie si apoi in produsele lactate si pe masa unor familii cu copii care vor sa-i hraneasca sanatos.
Un alt exemplu dat a fost cel al pepenilor rosii, fructe de sezon acum, fruct cu care am crescut la tara din productie proprie, un fruct apreciat si cunoscut ca sanatos. Lucrurile se intampla in felul urmator, vine cumparatorul si spune ca vrea cateva tone de pepene si fermierul spaniol, in cazul nostru, ii da un termen de cateva zile in care iriga intensiv pepenii, care sunt peste 92% apa, cu apa cu colorant artificial rosu, carmin, obtinut dintr-un larva unui gandac bortos prin China, substanta foarte daunatoare sanatatii si cu ZAHAR, asa ca fructele cresc repede, au si gust dulce si culoare rosie.
Povestea mi s-a parut iesita din comun, oribila si m-a inversunat si mai rau impotriva pepenilor veniti de prin tari ca Grecia, Turcia, Spania si altele. Am fost intr-un supermarket zilele astea si am luat un pepene galben mic la care nu am fost atenta de unde vine, ma grabeam si fiind produs de sezon si in Romania nu m-am gandit, l-am taiat si era verde complet dar la gust era naucitor de dulce, m-am gandit imediat la adaosul din zahar prin irigare si l-am aruncat si am cumparat un pepene de la piata din Teleorman, un pepene nu foarte dulce insa bine copt si foarte aromat, un deliciu, asadar SUSTIN PRODUSELE ROMANESTI!
Sanatatea noastra este mai rau afectata de consumul de fructe si legume de o calitate indoielnica de prin tari care in loc de pamant au roca si ne dau noua legume si fructe, ar trebui sa profitam pe pietele pline de bunatati de sezon de la noi, nu uitati sa selectati taraba de la care cumparati sau daca aveti drum pe la tara sigur gasiti niste tarani autentici care sa va vanda produse bune, mai bune decat cele aspectuoase dar fara gust si pline de chimicale.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Si noi avem produse naturale aici maninc porumb din fata blocului. Imi place mult ce pui pe net te pup

Anonim spunea...

ai foarte mare dreptate ar trebui sa fim mai atenti la ceea ce manacam, ar fi pacat sa nu profitam de produesele noastre inac bio