Tinem pas cu timpurile si ne impartasim gandurile si experientele pe blog...

Cu drag,

Georgiana

joi, iunie 30, 2011

Si politistii cehi cer spaga....

Acum 2 saptamani am fost la Praga cu masina, la iesirea din tara am trecut pe la o toneta care vindea Vignete (taxa de drum). Eu ca un bun cetatean care a mai iesit cu masina in spatiu Uniunii Europene m-am adresat doamnei pentru achizitionarea vignetelor, m-a intrebat unde merg si i-am spus ca la Praga si a zis ca nu-mi trebuie pentru Cehia fiind tara de destinatie, doar pentru Ungaria si Slovacia, fiind 5 dimineata nu am rationat prea tare, desi nu am nici o scuza si prostia se plateste, am cumparat doar pentru tarile indicate de doamna si m-am asezat la drum. La intoarcere am oprit la o benzinarie din Cehia, mai aveam cam 270 de km pana la iesirea din Cehia asa ca am facut plinul si am mancat ceva, cand m-am intors la masina am gasit politia care se uita la ea, nu mi-au cerut nici actele mele, nici actele masinii, nici permis ci direct vigneta, eu am inteles imediat ce prostie am facut, le-am zis ca nu am si m-au bagat in duba si intr-o engleza foarte buna a luat o bucata mica de hartie si mi-a explicat ca tre' sa platesc o amenda de 220 de Eur, eu le-am zis ca am inteles ca am facut o greseala si e ok dar nu platesc atunci, el mi-a indicat si un bancomat si ma tot intreba daca am bani, atunci am inteles ca-mi cer spaga, i-am zis ca plec din Cehia si nu mai am si a taiat cu un x suma de 220 Eur si a scris 100 Eur, atunci era evident ca-mi cer spaga, am refuzat sa platesc si m-au trimis in benzinarie sa-mi iau vigneta si fericita ca am scapat m-am intors la ei unde aveam actele si atunci intr-un acces de a-mi cere ceva bani politistul ceh a taiat cu un x suma de 100 Eur si a scris 50 Eur si le-am zis ca nu am si ca e dreptul meu sa platesc orice amenda din tara asa ca mi-a taiat o amenda de 1000 coroane cehe care fac cam 165 de lei, mai putin decat 50 Eur. Toate bune si frumoase, mi-au dat un formular pentru posta ceha de plata a amenzii si un cont de Trezoreria Ceha cred, toate scrise in limba ceha. Azi e ultima zi de plata din cele 15 zile si eu framantata de gand am mers la banca si nu se poate, la posta si nu se poate plati, asa ca am mers la ambasada Cehiei la Bucuresti si se pare ca singura posibilitate de plata este prin ambasada Romaniei la Praga, sa le dau lor banii si platesc ei pe teritoriul Cehiei, asta mi se pare o prostie, mai ales ca suntem in UE.
Am fost socata de felul in care mi-au cerut politistii cehi spaga, de aproape 8 ani de cand am permisul si de o gramada de km parcursi nu mi s-a intamplat niciodata asa ceva in Romania, politia m-a oprit de cateva ori dar am un permis perfect curat fara incidente si puncte lipsa.
Celor care se intreba unde se poate plati o amenda primita prin alte tari ale UE, raspunsul e simplu: NU SE POATE DIN ROMANIA!!

Niciun comentariu: